Srovnávače půjček: jak je správně používat, abyste se nespálili

Srovnávače půjček: jak je správně používat, abyste se nespálili

11. 9. 2020
3 min. čtení
Názorně

Srovnávače půjček jsou online stránky, na kterých najdete informace o finančních produktech od různých poskytovatelů i jejich hodnocení. Poslouží vám pro rychlou orientaci, ale můžou vás stejně snadno nalákat na něco, co se vám nevyplatí. Přečtěte si, jak se srovnávači pracovat, abyste se nenechali napálit.

Možná nemáte čas, energii nebo správné znalosti, abyste si z velké nabídky půjček a hypoték vybrali sami. Naštěstí vám v tom snadno a pohodlně pomůže online nástroj zvaný srovnávač.

Velká výhoda srovnávače rychlých půjček je, že všechny produkty vidíte na jednom místě. Nemusíte prohledávat desítky stránek bank, spořitelen a dalších finančních institucí. Stačí vám kliknout na jednu stránku, zadat požadované parametry a všechny odpovídající nabídky vyjedou pod sebou.

Nečeká vás ale jenom výběr správné půjčky, ale i solidního srovnávače. Na internetu jich je totiž velká spousta, některé vám chtějí pomoct a jiné zase mají zaječí úmysly.

Když do vyhledávače zadáte heslo srovnávač půjček, neklikejte proto hned na první odkazy ve vyhledávači. Možná si toho ani nevšimnete, ale na prvních místech bývá placená reklama, která může upřednostňovat některé produkty. Aspoň trochu proto výsledky proscrollujte.

„Být v kůži klienta, řešil bych výběr půjčky stejným způsobem – přes vyhledávání na internetu. Mezi srovnávači bych se ale orientoval podle recenzí, hodnocení a zpětných vazeb známých,“ radí Jakub Repper, obchodní manažer Modré pyramidy.

 

Je srovnávač spolehlivý, nebo jen sbírá kontakty?

 

Podle zkušeností Jakuba Reppera existují tři druhy srovnávačů půjček:

  • srovnávače seriózní a nezávislé, které chtějí opravdu pomoct,
  • srovnávače placené jednou finanční institucí, které upřednostňují její produkty,
  • sběrače kontaktů, kam musíte nejdřív zadat svoje telefonní číslo nebo e-mail, aby vám vůbec nějaké výsledky nabídly.

„Pokud po vás srovnávač chce kontakt dopředu, zpozorněte. Může vám pak klidně volat hned několik bankovních institucí. Takové srovnávače často fungují jen pro přeprodej kontaktů,“ upozorňuje Jakub Repper.

„Srovnávače půjček sám používám, abych měl přehled o tom, co nabízí konkurence. Finančních institucí a jejich produktů je totiž na trhu opravdu spousta. Mezi srovnávači si ale pečlivě vybírám a to samé radím i svým klientům.“ - Jakub Repper, obchodní manažer Modré pyramidy

 

Úrokové sazby můžou klamat, dívejte se i na jiné parametry

 

Podle Reppera poznáte kvalitní srovnávač na základě množství informací, které o jednotlivých produktech zobrazují. Čím více, tím lépe. Nezkušení se ale můžou ve spoustě údajů ztratit.

Určitě nesklouzněte k tomu, že se budete orientovat jen podle jednoho parametru –⁠ například podle výše úroku„Úroková sazba je podle mě spíš reklama. Stalo se mi, že za mnou přišel klient, který měl na papíře vytisknuté výsledky ze srovnávače. Mezi nimi byl jeden produkt, který měl skvělý úrok, ale zahrnoval nesmyslné poplatky a vlastně nebyl vůbec výhodný,“ vzpomíná Jakub Repper.

Dívejte se raději na parametry jako:

  • RPSN (roční procentní sazba nákladů),
  • výše poplatků,
  • možná doba splatnosti
  • nebo celková zaplacená částka.

Ve srovnávači půjček se neorientujte jenom podle výhodného úroku, ale třeba i podle hodnoty RPSN.

 

Životní rozhodnutí řešte s člověkem

 

Pokud vás láká vyřídit všechno přes srovnávač, vzpomeňte si, že řešíte důležité životní rozhodnutí. Zkonzultujte ho raději ještě s reálným člověkem, který vám poradí, jestli je vámi vybraný produkt ze srovnávače opravdu důvěryhodný.

Když kontaktujete poradce spořitelny, s vaší situací vám poradí. A také vám třeba doporučí, co pro konkrétní úvěr zařídit nebo jaké dokumenty doložit.

„Na trhu je množství produktů a my o klienty samozřejmě stojíme. Dokážu si představit, že bych při osobním kontaktu pro klienta udělal něco navíc, zkusil bych zařídit případné výjimky, slevy na poplatky, dal bych mu kontakt na dobrého právníka pro vyřízení smluv. Navíc bych mu nenabízel nic, u čeho bych si nebyl jistý, že mu to pomůže. S tímhle samotný internetový srovnávač nepomůže – třeba ke mně ale některé klienty nasměruje.“ - Jakub Repper, obchodní manažer Modré pyramidy

 
Přečtěte si víc informací o Rychloúvěru >>