Podzim s Rychlolinkou pro pohodové bydlení

Modrá pyramida spouští zcela nový komunikační koncept, tentokrát bez pomoci agentrury

Podzimní kampaň, kterou spouští Modrá pyramida 10. září, je v mnoha ohledech výjimečná. Především v tom, že se Modrá pyramida poprvé za svou pětadvacetiletou historii rozhodla realizovat komunikaci sama, bez externí kreativní agentury a produkčně se podílela na všech úrovních jejího vzniku. Výsledkem jsou dva televizní spoty, tištěné, rozhlasové, digitální a on-line formáty kampaně v hlavní roli s Tomášem Matonohou. Celá kampaň se nese v humorném duchu a její děj se odehrává v prostředí Rychlolinky pro pohodové bydlení, která byla vytvořena za účelem posílení image Rychloúvěru.

 

Povedený experiment

 

„Už dlouho jsme přemýšleli nad tím, jak zvýšit efektivitu naší práce a do tvorby komunikačních konceptů více zapojit lidi z Modré pyramidy. Přestože jsme si byli vědomi toho, že by bylo jednodušší jít „vyšlapanou cestou“, vsadili jsme na změnu. Vypověděli jsme smlouvu s externí kreativní agenturou, vytvořili novou interní pozici „kreativní lídr“ a do práce zapojili celý tým marketingové komunikace. Musím říct, že jsme měli šťastnou ruku při hledání zkušeného kreativce, který by nám seděl nejenom z profesního, ale i lidského hlediska. Jednou z podmínek výběru bylo, aby byl, jak se říká „nepolíben“ finančními institucemi. Nakonec jsme na tuto pozici vybrali Natalii A. Rollko. A už máme za sebou první výsledky v podobě zcela nové podzimní kampaně,“ říká Zdeněk Doboš, šéf marketingu Modré pyramidy.

Rychloúvěr s Rychlolinkou pro pohodové bydlení

 

Podzimní kampaň Modré pyramidy je zaměřena na zvýšení povědomí a podporu prodeje Rychloúvěru. Z osmi pilotních návrhů byly vybrány čtyři, které byly následně testovány v celorepublikovém průzkumu. Ten ukázal, že nejlepší hodnocení získal nápad s „Rychlolinkou pro pohodové bydlení“.

„Koncept Rychlolinky jsem vymýšlela jako variaci na lékařské prostředí rychlé pomoci, což se k Rychloúvěru skvěle hodí. Do konceptu jsem zahrnula spoustu detailů, jako jsou „modrá transfuze“, „Encyklopedie pohodového bydlení“ nebo „RTG snímky zničeného nábytku“, které dodávají spotům jedinečnou atmosféru a zároveň vytvářejí prostor pro branding. K Rychlolince a Rychloúvěru jsem přizpůsobila také headline kampaně „I Vaše bydlení postavíme rychle na nohy,“ vysvětluje Natalie A. Rollko, kreativní lídr Modré pyramidy.

Zapojení interních lidí a týmová práce

 

Další důležitou součástí přípravy kampaně bylo výrazné zapojení a přímá komunikace s finančními poradci a úvěrovými experty Modré pyramidy, kteří do vítězného návrhu promítli své zkušenosti. „Jsem moc rád, že se podařilo zapojit kolegy napříč útvary a dokonce v rámci speciálně vytvořeného pěti dílného formátu pro rádio šéf Produktového vývoje Modré pyramidy Martin Sikora vysvětloval, jaké jsou hlavní účely využití Rychloúvěru,“ doplňuje Zdeněk Doboš.

Závěrečná předrealizační fáze patřila výběru produkční agentury, na kterou byl vypsán tender. Vítězem se stala produkční společnost Boogiefilms, která pomohla s výběrem herců, režiséra, realizačního týmu, lokací a se všemi dalšími nezbytnostmi, patřícími k realizaci televizní kampaně. „Abychom oddělili televizní a on-line produkci, sestavili jsme ještě vlastní produkční tým. Připravili jsme řadu standardních i atypických formátů a variací, které jsou součástí kampaně,“ říká Jan Hegar, media manažer Modré pyramidy, který vedl vlastní produkční tým a ujal se kamery a post-produkčních prací. „Co se týče výběru režiséra, dali jsme prostor Petrovi Němečkovi, u něhož nás velmi zaujal styl práce, způsob komunikace a proklientský přístup. Hlavní role primáře Rychlolinky se zhostil Tomáš Matonoha, s nímž se skvěle spolupracuje,“ vysvětluje Alena Čurgaliová z marketingu Modré pyramidy, která zodpovídala za organizaci kampaně. Natáčení proběhlo v srpnu na třech různých lokacích v Praze.

Modulárnost v komunikačním stylu a nové formáty

 

Na koncept Rychlolinky navazuje nový styl grafiky. „Pracuji naopak než většina kreativců. Nejdřív jsem vymyslela grafický styl a až pak vznikal příběh Rychlolinky. Její vizuální řešení je postaveno na modulárnosti. Základem jsou imageové fotografie doplněné „brutalistickými“ motivy, které jsou jejich součástí. Jedná se ojednoduché geometrické prvky v barevném provedení, které odpovídají fotografiím, s nimiž pracujeme. Modulárnost funguje jako živá skládačka. Vizuály se dají krásně přizpůsobovat našim potřebám,“ dodává Natalie A. Rollko, kreativní lídr Modré pyramidy.

„Jsem rád, že to, čemu jsem věřil, se stalo skutečností. Realizace letošní kampaně byla zatím nejnáročnější, ale pro všechny velkým zážitkem a novou zkušeností. Oceňuji nasazení a zápal všech, kteří se na ní podíleli a všem za to moc děkuji,“ dodává Zdeněk Doboš, šéf marketingu Modré pyramidy.

Rychloúvěr v inovované podobě

 

Modrá pyramida významně inovovala nabídku Rychloúvěru: nabízí Rychloúvěr s garantovanou sazbou 4,99 % p.a. bez zajištění až do 800 000 Kč a zároveň zjednodušila způsob dokládání účelovosti v případě rekonstrukce.

„Snažíme se reagovat na potřeby a přání klientů a neustále vylepšovat naše produkty a služby. V poslední době jsme se soustředili hlavně na inovace Rychloúvěru určeného především na rekonstrukce a modernizace bydlení. Chtěli jsme vědět, na co ho klienti nejčastěji využívají, co na něm oceňují, ale i to, co jim vadí. A tak jsme se jich prostřednictvím našich poradců jednoduše zeptali. Dozvěděli jsme se, že jsou spokojeni s jednoduchostí a rychlostí vyřízení, kdy je možné úvěr vyřešit za 20 minut během jedné schůzky s poradcem, oceňují možnost delší doby splatnosti a tím danou nízkou měsíční splátku i to, že poskytujeme úvěr bez zajištění. V době rostoucích cen nemovitostí by naopak uvítali vyšší částku a hlavně jim vadilo složité dokládání účelu. Zvýšili jsme tedy možnost čerpání Rychloúvěru bez zajištění až na 800 000 korun a výrazně zjednodušili způsob dokladování účelovosti, takže nám stačí fotodokumentace před a po rekonstrukci. Ale šli jsme ještě dál - klientům, kteří již financovali své bydlení jiným nezajištěným úvěrem a rádi by využili výhodnější Rychloúvěr, nabízíme jednoduchou možnost refinancování a od poloviny září nabídneme také nově pohotovostní formu zpracování Rychloúvěru tak, aby klienti, kteří hledají bydlení, a na jeho financování postačuje nezajištěný úvěr, měli dostatek času na hledání a zároveň byli pro prodávajícího partnerem se zajištěným financováním,“ říká Aleš Mašanský, člen představenstva Modré pyramidy.

Vylepšit si své bydlení nebylo nikdy tak jednoduché. Díky nízké garantované sazbě 4,99 % p.a. získá klient například 100 000 korun jen za 816 korun měsíčně.

Modrá pyramida uvedla Rychloúvěr na trh už v roce 2008 a dosud jeho prostřednictvím svým klientům půjčila více než 10 miliard korun. V současné době je průměrná výše Rychloúvěru 270 000 korun a klienti ho nejčastěji využívají na rekonstrukci koupelny, kuchyně, k nákupu nábytku a vybavení, na zateplení domu, ke koupi družstevního podílu, ale i na pořízení tepelného čerpadla, klimatizace nebo bazénu. Klienti, kteří čerpají Rychloúvěr, jsou nejčastěji ve věku 31 – 40 let.

Reprezentativní příklad pro Rychloúvěr:

 

RPSN níže uvedeného příkladu je 5,67 %.
Výše úvěru na bydlení, s požadovaným zřízením zástavního práva k pohledávce na výplatu vkladu ze stavebního spoření, je 100 000 Kč. Splatnost úvěru je 15 let, pevná roční úroková sazba je 4,99 %. Měsíční splátky: 1. - 180. splátka je 816 Kč, 181. splátka je 613 Kč. Splátky ve fázi překlenovacího úvěru nevedou k okamžitému umořování jistiny. Celková částka splatná spotřebitelem je 147 506 Kč a celková doba trvání smlouvy o spotřebitelském úvěru je 181 měsíců. S úvěrem jsou dále spojené následující úhrady: zasílání ročního výpisu z účtu stavebního spoření i účtu úvěru 25 Kč, vedení účtu stavebního spoření a úvěru ve fázi přiděleného úvěru 25 Kč měsíčně. Pro získání úvěru za nabízených podmínek je nezbytné uzavření smlouvy o stavebním spoření.